RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Ramowy rozkład dnia dla 3-4 latków – GRUPA I - „Sówki”
6.30-8.00
Schodzenie się dzieci.
Indywidualne bądź grupowe zabawy oraz działania edukacyjne wspomagające i korygujące rozwój dziecka. Eksploatacja kącików zainteresowań.
8.00-8.30
Ćwiczenia poranne. Zabawy muzyczne integrujące grupę.
8.30-9.00
Czynności higieniczno – porządkowe. Śniadanie.
9.00-9.30
Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego. Rozwijanie różnorodnej aktywności ( wychowanie do poszanowania roślin i zwierząt, wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci, rozwijanie poczucia przynależności patriotycznej i rodzinnej).
9.30-10.15
Swobodne zabawy dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela w kącikach zainteresowań.
10.15-10.30
Czynności higieniczno-porządkowe. II śniadanie.
10.30-11.30
Spacery, zabawy ruchowe na placu przedszkolnym. Obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do poznawania otoczenia oraz spontaniczna aktywność ruchowa.
11.30-12.00
Czynności porządkowo – higieniczne. Obiad- II danie.
12.00-12.30
Zabawy i ćwiczenia utrwalające wiedzę z zajęć. Gry i zabawy dydaktyczne stymulujące rozwój dziecka. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową i grafomotorykę.
12.30-13.00
Swobodne zabawy dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem.
13.00 – 14.00
Leżakowanie, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej.
14.00-14.30
Czynności porządkowo-higieniczne. Obiad – zupa.
14.30-15.00
Zabawy integrujące i zabawy ruchowe ze śpiewem. Zabawy i gry dydaktyczne. Zajęcia o charakterze wychowawczym.
15.00-17.00
Zabawy na świeżym powietrzu i placu zabaw. Zabawy stolikowe. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej.
Zabawy w kącikach tematycznych według zainteresowań dzieci.
Rozchodzenie się dzieci do domu.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA 4-5 LATKÓW- GRUPA II – „JEŻYKI”
7.30-8.00
Indywidualne bądź grupowe działania edukacyjne wspomagające i korygujące rozwój dziecka, zabawy dowolne dla pozostałych dzieci. Przygotowanie materiałów do pracy.
8.00-8.30
Ćwiczenia poranne. Zabawy muzyczne integrujące grupę.
8.30-9.00
Czynności higieniczno- porządkowe. Śniadanie.
9.00- 10.00
Zajęcia dydaktyczne w oparciu o podstawę programową. Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka. Działania zespołowe, z całą grupą, praca indywidualna. Zabawy dydaktyczne, rozwiązywanie zagadek słowno – obrazkowych, prace plastyczne.
10.00- 10.30
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
10.30-10.45
Czynności higieniczno- porządkowe. Drugie śniadanie.
10.45-11.30
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze. Zabawy muzyczno – ruchowe w sali.
11.30-12.00
Czynności porządkowo – higieniczne. Obiad- II danie ( + zupa dla dzieci, które wychodzą o godzinie 13.00).
12.00-12.
Powtarzanie wprowadzonego materiału. Gry i zabawy dydaktyczne stymulujące rozwój dziecka. Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową i grafomotorykę.
12.30-13.00
Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań.
13.00-14.00
Gry i zabawy stolikowe. Praca o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym.
*Nie zawsze możliwe jest trzymanie się ramowego planu zajęć. W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA 5-6 LATKÓW- GRUPA III – „LISKI”
8.00-8.30
Ćwiczenia poranne. Zabawy muzyczne integrujące grupę. Przygotowanie materiałów do pracy.
8.30-9.00
Czynności higieniczno- porządkowe. Śniadanie- zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku.
9.00- 10.00
Zajęcia dydaktyczne w oparciu o podstawę programową. Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka. Działania zespołowe, z całą grupą, praca indywidualna. Zabawy dydaktyczne, rozwiązywanie zagadek słowno – obrazkowych, prace plastyczne.
10.00- 10.30
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
10.30-10.45
Czynności higieniczno- porządkowe. Drugie śniadanie.
10.45-11.30
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze. Zabawy muzyczno – ruchowe w Sali.
11.30-12.00
Czynności porządkowo – higieniczne. Obiad- II danie ( + zupa dla dzieci, które wychodzą o godzinie 13.00).
12.00-12.30
Zabawy utrwalające wiedzę z zajęć. Gry i zabawy dydaktyczne stymulujące rozwój dziecka. Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową i grafomotorykę.
12.30-13.00
Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań.