RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy w kącikach tematycznych, gry stolikowe, indywidualne według potrzeb i zainteresowań dzieci. Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. |
8.00-8.30 |
Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe w kole. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia poranne. |
8.30-9.00 |
Czynności porządkowe w sali, doskonalenie czynności samoobsługowych w łazience- przygotowanie do śniadania. Śniadanie. |
9.00-9.30 9.00-10.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego: zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej. Zajęcia z języka angielskiego, zajęcia rytmiczno-muzyczne (2x tygodniowo). |
9.30-10.30 10.00-10.30 |
Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10.30-11.30 |
Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na świeżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań na podstawie literatury dziecięcej( ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zajęcia dodatkowe według grafików poszczególnych grup. |
11.30-12.00 |
Czynności higieniczne przed obiadem. Obiad: II danie (II danie + zupa dla dzieci na 5 godzin). |
12.00-13.00 12.00-12.30 |
Czynności higieniczne po obiedzie. Przygotowanie do odpoczynku. Odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek i literatury dziecięcej. Relaksacja: słuchanie muzyki relaksacyjnej i bajek . |
12.30-13.00 |
Zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową i sprawność manualną, gry i zabawy dowolne , indywidualna praca o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. |
13.00-13.30 |
Czynności higieniczne - obiad: zupa. |
13.30-14.30 |
Zajęcia popołudniowe, w formie gier, zabaw ruchowych, ćwiczeń graficznych i plastycznych. |
14.30-17.00 |
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, gry i zabawy stolikowe , zajęcia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi. Pobyt na świeżym powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |
Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się ramowego rozkładu dnia.
W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.